środa, 6 lutego 2008

Wstępy do ksiąg biblijnych

Zapowiadałem ich pojawienie się wraz z nową odsłoną strony w listopadzie. Pracowałem nad nimi od pewnego czasu. Ale właśnie "czas" jest tutaj słowem kluczowym. Ciągle mi go brakuje. W każdym razie początek został uczyniony (znów ten początek...). Z wielką przyjemnością informuję, że pojawiły się:
Wstęp do Ewangelii Mateusza
Wstęp do 1Listu do Koryntian
Wstęp do Listu do Hebrajczyków
Wstęp do 1Listu Jana
Wstęp do 2Listu Jana
Wstęp do 3Listu Jana
Można czytać. Komentować też można, ale na blogu. Bez wątpienia pojawiły się tam rozmaite błędy. Pomóżcie mi i je wyłapcie.
Celem Wstępów nie jest zaprezentowanie wyczerpującego, naukowego materiału. Ma być to raczej zestaw podstawowych informacji niezbędnych w samodzielnej egzegezie oraz przykłady interpretacji wybranych ustępów (zarysy) mające pobudzić do samodzielnej pracy i dyskusji.
Kosztowało to wiele pracy, a jeszcze więcej pracy jest przede mną. Na 66 ksiąg wstępy uzyskało zaledwie 6... Ale materiał mam już na kilka następnych. Genesis, Sędziów, Ew. Marka, Łukasza i Jana, Objawienie Jana - prawdopodobnie te będą następne.
Łaska Pana Jezusa Chrystusa i miłość Boga, i społeczność Ducha Świętego niech będzie z wami wszystkimi.

Brak komentarzy: